lördag 8 mars 2008

Long live the queen!

Ikväll fick schlagerdrottningen Carola abdikera. Vilket faktiskt känns lite vemodigt. För jag gillar ju Carola och den cirkus hon allt som oftast skapar. Men det finns nog bara plats för en schlagerdrottning i Sverige och i år heter hon Perelli.
Eller så är det som min sambo säger, dekretet har gått ut och 20 000 samer har röstat järnet på Nordman.
Det var mina andrahandsfavoriter som gick vidare ikväll och det är helt okej. Nordman har en låt som fastnar som ett tuggummi. Sibel har verkligen en fin röst men framförallt är hon så jäkla snygg. Och varje gång jag ser henne på bild i tidningen eller i tv förundras jag över hur snyggt hon klär sig. Hur kan någon vara så Cool? Men Sibels låt är verkligen anonym och fast jag har hört den tre gånger nu kan jag knappt minnas hur den går.

Men det bästa ikväll var att se bilder från Lappland. Trots att vårblommorna börjat titta fram här i Visby så längtade jag ”hemhem” när jag såg alla snö. Jag skulle nästan kunna tänka mig att tillbringa lite tid i min pappas stuga i Vittangi. Bada badtunna under stjärnorna och dricka vargtass. Men säg inget till pappa. Han får inte tro att jag på äldre dar äntligen har börjat lyssna på honom och insett att stadsliv inte är något speciellt och att urskogen är ”the place to be”.
Nu ska jag gå och smöra för sambon. Jag behöver nämligen hans inloggningsuppgifter till samenet så jag kan dra igång en röstningskampanj för BWO till nästa lördag.
/Tina Marie

Inga kommentarer: